Pysselprojekt

Idag har jag äntligen fått mitt senaste projekt klart. Egentligen har jag inte tid med sånt men det är så kul och framförallt avkopplande. Att virka är minst lika meditativt som att utöva yoga – nästan i alla fall och så blir det ju faktiskt ett konkret resultat som är både vackert och användbart. En blå virkad disktrasa pryder nu mitt kök och är garanterat det absolut snyggaste i det köket just nu. Virkad i ljusvekegarn (60% bomull, 40% lin) som har god uppsugningsförmåga vilket bör vara en fördel när det ska slabbas i köket. Tvättbar i 60 grader – fast jag har inte testat än.

Minstingen som har haft sovmorgon i dag lullar runt i ett annat projekt dock  inte mitt. Är inte riktigt säker men jag tror att Birgitta i Dalen och kanske eventuellt Tomten varit inblandad. Hur som helst – E knallar nöjt runt i sina stickade jultofflor och funderar fortfarande på hur Tomten kunde veta att han frös om fötterna.  Och att de var precis lagom stora. Tänk vad Tomten kan med lite assistans från Birgitta i Dalen.

Virkad disktrasa

Virkad disktrasa

Stickade jultofflor

Stickade jultofflor

7 reaktioner på ”Pysselprojekt

  1. Gick alldeles utmärkt – förutom att P lyckades kladda ner hela sig med färg (som alltså används till att märka fåren med så man vet vilka som fått vaccin). Men han såg nöjd ut ändå även om han var både blå och röd… 🙂

    Gilla

  2. Vilka härliga bilder på lammskinnen! Man blir ju riktigt inspirerad fast heminredning inte riktigt är min grej. Ett par vändor till här och kika så kanske jag är omvänd? 🙂

    Ha det gott!

    Gilla

  3. Jo i ullriket är det säkerligen ulligt och mysig, i det här ruskvädret kan det ju behövas…
    Jag har lämnat en liten grej hos mej till dig, kika under ”tackar och bugar”

    Ha det gott!

    Gilla

Lämna en kommentar