Vatten

Som vanligt tar man saker och ting för givet som t ex det där med vatten. Det finns ju kranen. Fast inte idag när jag kom hem. Ett vattenläcka och vips var hela systemet tömt på både tryck och vatten. Sammanföll naturligtvis med att tekniska avdelningen dvs Bonden var ute på annat uppdrag. Det ställer liksom till det med allting – laga mat och inte kunna varken tvätta händer eller skölja grönsaker. Fick bli korv med bröd till middag. Städa, tvätta eller diska funkade inte heller. Den finurliga idén att börja måla de nya grindarna kändes riktigt bra ända tills det var dags att tvätta penslar. Tänk vad glad man bli för en hink med regnvatten. I morgon hoppas jag att det finns vatten i mina kranar igen. Och då ska jag dessutom vara tacksam för det och njuta av hur bra jag har det.

Lämna en kommentar

Filed under Lantliv

Kommentera

