Hemma igen

Borta bra men hemma bäst. Har tillbringat ett par dagar i området kring Nedre Dalälven och det var riktigt spännande kan jag meddela. MAB Workshop låter väl så där lagom kul men det var faktiskt en riktigt spännande konferens för svenska biosfärområden. Intressanta diskussioner och besök vid restaurerade ängar vid Dalälven. Som inofficiell representant företagare och lantbrukare tyckte jag nog att det ibland blev för stort fokus på att bevara. Jag tror inte på att skapa reservat – min förhoppning är att istället hitta hållbara lösningar som gynnar både ekonomi och biologisk mångfald. Därför gillar jag också visionen för biosfärområde Östra Vätterbranterna:

”Vi är alla en del av biosfären! Därför samverkar vi i Östra Vätterbranterna för att bevara, utveckla och stödja lokalsamhällets livskraft, natur- och kulturarv samt kunskap och praktik – för oss och eftervärlden!”

MABworkshop

Lämna en kommentar

Filed under Lantliv

Kommentera

