Plus och minus #Blogg100 (76)

Fortfarande minusgrader när man vaknar på morgonen fast man borde ju vara van vid det här laget. Sen bestämde ajfånen sig för att radera alla kontakter. Så om ni undrar varför jag inte hör av mig så beror det på att jag febrilt letar telefonnummer. Förutom denna upplyftande inledning på dagen så var det även dags för den omtalade hälsoundersökningen på Feelgood. Kan väl erkänna att jag blev inte förvånad över att kunna konstatera att jag är antingen underlång eller överviktigt. Nåväl man ska inte hänga läpp över petitesser och jag är fantastiskt stark i händerna och blodtryck och andra värden är perfekta. Så man får vara glad över det lilla.

Så jag gick hem lagade mat. Medan Bonden körde ut gödsel och räknade kycklingar så bakades det citronkaka och förbereddes taco. Rena rama fredagsmyset. Bästa väninnorna (alla utom en stackare med magsjuka) och jag åt med god aptit. Det där med kost och motion kan vi ta en annan dag.

taco

Lämna en kommentar

Filed under Lantliv

Kommentera

