Eriks kladdkakemuffins

Har vi eller rättare sagt Erik gjort. Undertecknad bidrog endast med att smälta smör och hantera ugn. Varma saker ska man vara försiktig med även om man är fyllda 7, snart 8.

Sätt ugnen på 200 grader. Börja sen med att smälta 125 g smör. Låt smöret svalna. Vispa 2 ägg (eller 4 väldigt små) och 2 dl socker poröst. Vispa ner 4 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker och ½ tsk bakpulver (och ev en nypa salt). Tillsätt 2 dl vetemjöl och rör sist ner smöret. Klicka smeten i 12 st stora muffinsformar. Grädda i 200 grader, ca 10 minuter. Och dom ska sjunka ihop lite när man tagit ut dom. Kladdiga och goda som dom är till 11-kaffet eller tillsammans med en klick grädde och lite hackade nötter.

6 kommentarer

Filed under Lantliv

6 responses to “Eriks kladdkakemuffins

  1. Vilken sötnos, och muffinsen ser mycket goda ut 🙂
    /Sanna

  2. Åhh, vad jag blir sugen på kladdkakemuffins!

    Tack för att du tittade in hos mig!

  3. Detta recept måste jag testa när jag flyttat in min nya lya! =)

Kommentera

