Mitt barn har inlett mig i frestelse

Här har man under flera år satt en ära i att inte ha en enda krukväxt eller blomma i huset. De har nämligen en tendens att dö – bortglömda eller ihjälvattnade. Buskarna i trädgården blir ledsnare och ledsnare för varje år och i går körde jag dessutom över kryddlandet med gräsklipparen. Det enda som frodas är gräs. Och ogräs.

Men sen så kom Blom-sonen hem med en stickling. Den placerades i köksfönstret och eftersom det av någon anledning mest är jag som vistas i köket så fick jag naturligtvis se till att plantskrället överlevde. Och den gjorde den. Nu står det alltså en pelargon i mitt kök. Hur gick det här till? Och inte bara det. Sticklingar dessutom. Stor risk för att utveckla ett beroende. Kanske dags att uppsöka vård? Eller nån nätbaserat självhjälpsgrupp. Tolvstegsprogram borde finnas för sånt här!

3 kommentarer

Filed under Lantliv

3 responses to “Mitt barn har inlett mig i frestelse

  1. Det blir lätt ett beroende… det blev så här :-). Det finns fler sticklingar på Ekhagen att hämta sedan!

    • Vi har budat hem en ”Gigantisk turkisk jättepelargon” på Tradera också. Ska bli spännande och se om det kan bli något. Erik har lovat att hjälpa mig. 🙂

  2. Oj, det vet jag inte ens vad det är, spännande!

Kommentera

