Något nytt

Lär man sig varje dag. Eller också är det gammal kunskap som kommer till heders igen. I dag har jag lärt mig följande:

  1. Gå inte till A6 för att köpa lunch kl 12 dagen innan helg. Det enda som händer är man har fullt sjå att låta bli att slänga sushi och nudlar på alla som går i vägen för en. Naturligtvis vet man detta egentligen men det låga blodsockret  kring lunchtid gör att hjärnan inte fungerar optimalt.
  2. Handla inte på Beijers i Jönköping för dom har ingen aning om vad kundservice är. En beställning gjord i början på juli har kunnat hämtas nu – i slutet av oktober. Vems felet var? Allas – utom Beijers. Det tog runt 10 st samtal (OBS – från min sida alltså. Att kontakta en kund ingår inte i Beijers åtagande om en leverans blir försenad) innan prylen som beställdes i juli äntligen kunde levereras.  30% rabatt fick jag dock och det tackar jag för men jag är tveksam om jag någonsin vågar handla där igen – väntar fortfarande på det där SMS:et som skulle avisera min varas ankomst och som alla på Beijers grinigt hänvisat till varje gång jag har ringt under drygt 3 månader.

Men nu är det snart helg och dagens städning kommer att gå galant eftersom jag äntligen har en fungerande slang till centraldammsugaren – tack Beijers & Foma. Sushin var riktigt god och den friterade kycklingen ännu godare så nu är t o m jag god och glad igen.

Lämna en kommentar

Filed under Lantliv

Kommentera

