En vecka

Det var vad det tog. Och ungefär lika länge kommer den att vara fin – åtminstone enligt sonen T som garvade läppen av sig när han insåg att hans knäppa morsa tänkte måla trappen vit. På riktigt. Alltid lika trevligt när man kan roa sina medmänniskor. Men håll med om att det blev betydligt snyggare än innan!

Trappstegsmattorna är dock en kompromiss. Egentligen var idén att det skulle vara en lång, hemvävd trasmatta i trappan men efter närmare eftertanke så insåg vi att det där med att tvätta en 8 meter lång matta kan nog bli besvärligt. Och utan matta går det väl en halv dag innan någon halkar. Så därför finns nu matta på plats och nu är det bara de tandkrämsblå (ja – det var jag som valde den färgen men inte fattade jag att det skulle bli såå blått) väggarna som ska målas om också. Men nästa vecka ska vi byta kök så det törs jag inte säga till P. Då blir han trött. Igen. Mer trappinspiration finns bl a hos Sköna Hem.

4 kommentarer

Filed under Inredning & trädgård

4 responses to “En vecka

  1. Men du vad snyggt det blev… ska du verkligen måla om väggarna??? Jag tycker det är riktigt fräscht och fin jag!
    Lika som när vi målade om garagedörrarna (bor i ett gammalt åkeri så det finns några sådana) senapsgula (på vårt faluröda hus). Jag skrek i högan sky så gubben var rask och målade om dom igen – bruna. Tusan vad jag ångrar mig nu att jag inte väntade lite, jag var ju bara ovan! Nu VILL jag ha dom senapsgula – men det vågar jag banne mej inte säga högt här hemma 🙂
    Ha det gott

  2. Jag tycker det blev riktigt fint med den vita trappen och de små mattorna.

  3. Vissa saker ska man tala tyst om – eller åtminstone vänta till rätt tillfälle… 🙂

    Just nu renoverar vi kök så jag vågar inte andas om att dra i gång nåt mer projekt. Och som sagt t o m väggarna blev snyggare när trappan fick en ansiktslyftning… 😀

  4. Men vad FIN den blev! helt perfekt. En sån trappa skulle jag inta tacka nej till.

    //F

Kommentera

