Kul test

Tänk att jag var faktiskt med på den tiden när ämnet Maskinskrivning fanns på schemat dvs stenåldern. Dessutom (om jag inte kommer ihåg helt galet – minnet blir ju sämre med åldern) så var jag hyfsat kvick i fingrarna. Hmm – tror att det är dags att börja öva upp fingerfärdigheten igen. Kommer ni ihåg? Tragglet med korrekt fingersättning, brevuppställningar, tabbar, radbrytningar och annat skoj. Och så var man tvungen att sätta i nytt papper då och då. För att inte tala om när man gjorde fel: tippex – nostalgi på hög nivå! Testa din hastighet här.

You reached 332 points, so you achieved position 5316 of 129006 on the ranking list
You type 437 characters per minute
You have 56 correct words

7 kommentarer

Filed under Lantliv

7 responses to “Kul test

  1. Marie

    Nostalgi 🙂
    När det var prov fick man en plastskiva över tangentbordet så man inte såg något och så plockade de bort raderbandet !
    Se’n var det bara att köra !
    Vi pratade något ännu mera stenålders på jobbet idag – nämligen stenografi ! DET fanns också som tillval i skolan på min tid !
    Må gott

  2. Stenografi – det är rena rama urtiden! 🙂

    Men som sagt: mycket kunskap har ingen dött av även om man inte praktiserar den varje dag… 😀

  3. Hahah,, ja det var tider det! Jag måste göra testet!

  4. lantlinda

    Ja, det var verkligen ett roligt test. Men jag är inte alls lika snabb som du. Det var väldigt vilket tempo du har. Jag klarade bara 191p och 34 ord per minut.. Måste nog öva mer.

  5. Övning ger färdighet! 😀

  6. Vilket roligt test! Jag var inte heller så snabb som du… Ändå jobbar man framför en dator hela dagarna. Fast det finns ju rättskrivningsfunktioner som tur är 🙂

  7. Visst är det märkligt att det ska vara så svårt fast man sitter vid datorn i princip varje dag! 🙂

Kommentera

