Vuxenpoäng

Idag har jag betett mig vuxet, moget och sansat i ett sammanhang där jag helst hade velat stampa med foten som min 4,5-åring, spotta & fräsa och sen kalla vederbörande både det ena och det andra. Detta gjordes alltså ICKE. Dessutom har jag storhandlat utan att köpa lösgodis, betalat räkningar, vikt tvätt och vänligt diskuterat med 4,5-åringen om vikten av att gå på toa i tid. Alltså inte efter att man behövde gå. Samt pratat med tonåringar utan att bli galen oavsett vilka tonårsaktiga svar jag har fått.  Fatta hur många vuxenpoäng jag har tjänat i dag!

Med det saldot borde jag kunna ligga i soffan hela dagen i morgon och ha filmarathon med chips, godis & cola inom lagom räckhåll. Fast jag köpte ju faktiskt inget sånt. Så jag nöjer mig väl med att tipsa om en skojig tävling: vad sägs om att vinna en handmålad rullgardin? Tycker jag låter som en kul idé som passar väl in i min numera väldigt vuxna image. Tävlar gör man här:

Tävla hos Hemtrevnad i Rud

Tävla hos Hemtrevnad i Rud

3 reaktioner på ”Vuxenpoäng

  1. Mycket imponerande att klara allt det där med bravur. Själv har jag tappat stinget och tålamodet nu för tiden är liksom för trött för att orka vara trevlig. Låter ruggigt och det drabbar bara min man, han stackarn får ta det mesta.
    Kram på dig

    Gilla

  2. Hmm – vet inte om jag tror på det. Du som är så himla gullig – fast om nu så vore så tror jag nog att din käre man gärna står ut. Han vet ju varför. Önskar dig allt gott och lite extra ork! 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar