En fjäder i hatten

Kallt. Jättekallt är det idag – åtminstone kändes det så när jag promenerade de 4 kilometrarna hem efter att ha lämna bilen på verkstaden kl 07.00 i morse. Nu är det fortfarande kallt men vackert med solen som gnistrar i det ytterst tunna snötäcket. Egentligen ska vi klippa får idag men det känns lite elakt just i dag. Fast P har varit i lagården och fått en fjäder i hatten och nu är det dags för 11-kaffe innan vi ska kvista i väg och hämta bilen. Förhoppningsvis är avgasröret lagat så jag slipper låta som ett rea-plan.

8 kommentarer

Filed under Dagens outfit

8 responses to “En fjäder i hatten

  1. Ja det är verkligen kallt nu. Springer med mina vattenspannar mellan huset och stallet. Det fryser snabbt….

    Och gräsmattan som glittrar som om någon strött ut diamanter – så fint =)

    Kram

  2. Mmm – hönsen var lagom sura i morse för deras vatten hade frusit. Så idag är luckan stängd – ingen vill gå ut ändå… 🙂

  3. Anna

    Mmm… 11-kaffe är viktigt! Det var inte svårt att komma in i den rutinen när man flyttade till landet. Håller med om att det är kallt, jag gillar inte riktigt det, men det är ingen ide att klaga, utan jag får helt enkelt längta efter våren istället! Kram

  4. Inte bara viktigt – det är nästan heligt. Åtminstone här! 😀

  5. Huga kan tänka mig att det blir kallt om skinnet det bara på nyklippta får.
    Skinnet har kommit fram men sonen och fästmön har ännu inte kommit hem från sjukhuset… den lilla har gulsot. Men sonen var hem och bytte kläder och såg avin så den är framme.
    Väntar på fakturan men den dyker väl upp.
    Kram till er alla

  6. Grattis till nytillskottet Maggan – då får vi hoppas att de får komma hem snart!! 🙂

  7. Halloj!

    Kul att du hittade till vår hemsida! Nu har jag hittat din och det första jag såg var fårskinnet. Har just köpt två stycken!! Kanske blir det av dig nästa gång;-)

    Nu ska jag kolla runt lite här…

  8. Välkommen hit Leena – härligt med fler som gillar fårskinn! Och behöver du fler så vet du var det finns… 😀

Kommentera

