Julbord

Julbord på Riddersbergs Wärdshus i går – mycket gott och väldigt trevligt. Ett klassiskt julbord med inslag av Bohuslän i form av t ex fisk, skaldjur och äggost och som alltid mycket vällagat. Skönt att vara ledig i dag i alla fall. Eller ledig och ledig. Fick rivstarta dagen med att fixa pasta och tonfisk åt ena sonen som lyckades försova sig och inte hade orkat göra i ordning matsäcken i går. I väg kom han i alla fall och idag ska han provspela för en eventuell intagning till John Bauer-gymnasiets fotbollsprogram. Så nu är det bara att hålla tummarna.

Nu ska jag korrekturläsa annonser. Känns lite konstigt att sitta här och fundera på nästa sommar redan men det gäller att vara ute i god tid. Vi har hittat en bra samarbetspartner som förhoppningsvis ska ge gårdsbutiken en hel del besökare i form av Gränna-turister nästa sommar.

14 kommentarer

Filed under Lantliv

14 responses to “Julbord

  1. Vi va oxå och åt julbord häromdagen, tyvärr så var det inge vidare gott julbord.. Men sånt är livet.

    Att brottas med en ridgeback kan jag tänka mig är rätt jobbigt… 😛 Katten är inga problem att brottas med, inte hundarna heller som tur är.. (en tollare o en kelpie)

  2. Missade jobbets julbord för jag var tvungen att – jobba! =(

    Vad fina tomtarna var! Helhärliga i sin kombination.

    kram!

  3. Julbord så härligt, med skaldjur och annat gott. Nä, jag orkar inte gå ut och äta längre, blir så trött att jag inte orkar äta, så det är ju bara bortkastade pengar på mig.
    Men vi har ätit julbord en del år på ett ställe som ligger granne med Millesgården. Det brukar vara både gott och trevlig, vi har bjudit barnen och min mamma.
    Men iår blir det inget sånt.
    Kram

  4. Vilken oerhört proffsig och fin blogg ni har!!!

    Kram

    Flisan

    P.s. Tack snälla för vänlig kommentar på min blogg!!

  5. Nä ridgebackar är ganska starka – särskilt när klotången kommer fram. 🙂

    Men Cornelia – jobba och missa julbordet – så synd fast å andra sidan blir det en del julmat ändå så framåt annandagen brukar man börja tröttna – åtminstone jag. 😉

    Livsglimtar> när inte orken är med så kan det kvitta. Då är det bättre att mysa hemma bland nära och kära.

    Vad kul att du gillar vår blogg Flisan. Det bästa med den (och med tävlingen vi nyss hade) är alla härliga, kreativa och inspirerande nya bloggar jag har hittat! 😀

  6. Tack för kiken på min blogg. Ja man måste ju ge killarna lite hjälp så att de inte köper vad som helst. Min Gutt har ganska dålig koll på vad jag tycker om även om han faktiskt försöker. Vilken mysig blogg du har. Såg att du bor i Gränna trakten. Det är inte alls långt från oss, och vi ska faktiskt bo där två nätter som bröllopsresa i Amalias hus. Kan du kanske rekommendera ngn restaurang??
    Kram Ida

  7. Va kul att du tittade in på min sida. Tack för kommentaren. Jag är med och tävlar om fårskinnet till min lille väntade bebis…

  8. MMmm… julbord! Vi var och åt julbord första advent och de var otroligt gott. Maten var väldigt väl lagad och efterrättsbordet var enormt.

  9. Så vackert ställe som ni har så måste det ju bli succe – bara folk hittar till er.

    Kram Maud

  10. Ja vi hoppas på det – och en och annan brukar hitta hit på helgerna t o m nu i vinter tid! 🙂

  11. Hej!
    Tack snälla för din kommentar. Jag lägger nog inte av helt, som det känns idag. Det blir nog bara en paus med några sporadiska inlägg nu. Sen hoppas jag att jag fått krafter tillbaka till efter jul och nyår.

    Men du, såg att du ätit julbord på Riddersberg. Det är ju alldeles i närheten där jag bor. OCh john bauer gymnasiet och gränna nämndes också. Var någonstans ligger din gård? Kul med bloggerskor i närheten av en själv.

    Kram!

  12. Jaha, där ser man. JAg jobbar i Gränna. 🙂

  13. Vi kanske skulle byta? 😀

  14. Oj, så vackert ställe ni besökt! Härligt! 🙂

Kommentera

