Jag ser det snöar

Jomenvisst – det snöar fast E tycker mest det ser ut som socker. Och eftersom det inte är kramsnö så kan man lika gärna vara inne tycker han. Jag tror dock att P får ge sig ut med traktorn i dag också. Skäret åkte på i går eftermiddag fast snökedjorna saknas fortfarande. Kanske läge att slänga på dom snart? Backen upp från Bunn-vägen är körbar fast man får ta det försiktigt – lätt på gasen så tar man sig upp, trampar man för hårt är risken att man sitter med rumpan i diket. Förstår inte varför P ser sig tvungen att påminna mig om det varje gång jag ska ut med bilen? Jag har aldrig kört i diket – inte där i alla fall.

Hönsen tycker det är för kallt att gå ut så de håller sig inne även om de blir lite grälsjuka och träter med varandra. Två apelsiner, lite middagsrester och några torra brödskivor hjälpte i alla fall upp humöret lite grann. Fåren var jättehungriga medan korna var lagom intresserade av frukost – de fick nog rejält i går kväll. Kaninen däremot var sur eftersom hennes vatten hade frusit men nytt vatten, en morot och lite knäckebröd så var lugnet återställt även i kaninburen.

För övrigt så har 11-kaffet intagits i grannhuset och dessutom har vi hejat fram skiddamerna till en tredje placeringen i dagens stafett. Sammanfattningsvis: en härlig, underbar dag att leva  – idag också. Hur har din dag varit?

After-blogging-note: Nu är snökedjorna på. Vilken tur att Affe är här. Det blir så dumt när det står bilar på tvären i backen. Inte bra för affärerna alls. Heja Affe som kan dra upp dom!

5 kommentarer

Filed under Lantliv

5 responses to “Jag ser det snöar

  1. Min dag har varit blandad av både glädje ilska och surhet, förbaskade kropp säger jag. Var tvungen att ta cortison igen för att slippa flåsa så fort jag lyfter armarna.
    Har bakat fina lussebullar med mandelmassa i, de blev goda till vår glädje.
    Nu håller A på och gör deg till en stor pizza så att vi kan slänga på lite musslor/tonfisk på en halvan och den andra blir det ost och salami, bra så resterna går åt.
    Även här snöar det rejält…
    Kram

  2. Jag kan säga att vi kom hem helskinnade. Trevlig extraservice med grus i backen. 🙂

    Det var full fart i Adelöv – jag blev inte mindre sugen. 😉

  3. Dumt när kroppen inte vill lika mycket som huvudet – men gott med pizza! 🙂

    Tur att ni kom hem ordentligt – här har det varit lugnt i eftermiddag. Åtminstone inga fler bilar på tvären – fast å andra sidan har inte P kommit hem så än finns chansen/risken… 😀

  4. Man vill ju att ens hönor ska vara lite ”tuffa” sådär, och knata ut även om det är kallt och snöigt. Men mina är som dina, sitter inne i hönshuset och huttrar så snart det plingar fram en flinga ute på backen. Apelsin har jag inte testat, äter dina det? Måste provas!

  5. Idag har de faktiskt varit ute en sväng – en liten i alla fall. 🙂

    Apelsinerna blev mest ett tidsfördriv – nåt nytt att undersöka. Favoritmat annars är bl a bröd, spagetti och filmjölk. 😀

Kommentera

