Pigg, kry och full av energi!

Inte mitt mantra när jag hoppar upp ur sängen kl 05.00 på morgonen men jag funderar på att låna det. Av vem? Tina Thörner förstås. Och får ni någon gång möjlighet att gå på hennes seminarium så hoppas jag ni går dit. Kan man bli världens bästa kartläsare så visst fasen kan man även bli världens bästa föreläsare. Det var länge sen jag skrattade så gott – vaknade t o m i morse med ett leende. Tänk så mycket vi var och en kan åstadkomma genom vilja, energi och hårt arbete. Må så vara att omgivningen tycker man är konstig men det kan man bjuda på. Alla har inte lust att bli kartläsare (tack och lov) men hitta din passion i livet och gör det oavsett om det är att knyppla, bestiga berg, blogga, bli politiker osv. För sitter en på aschlet så blir inget gjort. Det är jag säker på. Fråga Tina.

5 kommentarer

Filed under Lantliv

5 responses to “Pigg, kry och full av energi!

  1. Ja, det gäller bara att bestämma sig! Ha en bra tordag!

  2. lillatrollet

    Det låter spännande! Skulle vilja gå på ett sånt seminarium jag också! Undrar vem man kan få att boka in henne…. tänk tänk…. Om man kan vakna med ett leende efter ett sånt seminarium så tänker jag banne mej släpa med mej gubben också – om han så sparkar och skriker 🙂

  3. Jenny

    Jag tror faktiskt att även gubben skulle uppskatta Tina! Och hade man hälften av hennes energi och självförtroende så kan man åstadkomma massor… 😀

  4. Marie

    Åh nej, var det nu ? Jag fick inbjudan (via Unionen) och både J och jag blev sugna på att åka men pappret blev väl liggande här nå’nstans (förmodligen i kassen till återvinningen bland all reklam) och så blev det med det. Tror jag skulle behövt lite pusching och positivism annars.
    Hojta till när du har tid för en liten fotosession. Något ska jag väl kunna åstadkomma i alla fall.
    / Marie

  5. Jenny

    Får väl erkänna att även min inbjudan hamnade i pappersåtervinningen först men tack och lov har jag en uppmärksam kollega! 🙂

Kommentera

