Lördagsmys

Är huvudet dumt får kroppen lida. Häromdagen råkade jag säga ”Visst kan jag ta lagården på lördag när du jobbar.” Alltså har jag och lille E istället för att njuta av en härlig, ledig lördagmorgon med mysfrukost varit i gång sen 06.30. Vi har:

Tittat på Nickelodeon (gissa vem), eldat i pannan, matat katt, hund och kanin, utfodrat kossor, får & höns i nya lagårn samt grälat med en tjur.  Vad gör man när man i en halvitmme försökt få en tjurig tjur att resa sig? Man ringer P som säger: ”Är det han nummer 2 från vänster? Äsch – han är bara morgontrött.” Då gick jag. Till andra lagårn och där var det ett gäng får och två nyfikna hästar som fick sig ett morgonmål.

NU sitter vi med mysfrukost (te och rostat bröd) och underhållning – E med Svampbob och jag med veckans nummer av Land. Sen väntar diskmaskin, tvättmaskin och butik. Tror att vi fyller den här dagen också. Och det bäst av allt: i kväll ska vi till Bjällebäck. Ska bli såå trevligt!

6 kommentarer

Filed under Lantliv

6 responses to “Lördagsmys

  1. lillatrollet

    Hihi vilken syn när du står och grälar på en morgontrött tjur!
    Men, smakar inte frukosten liiite bättre nu än om du inte gått ut i ladugården? Minns när jag hade fullt med hästar, sååå skönt när man kom in på morgonen och var klar och kunde sätta sig ned i lugn och ro!
    Kramis

  2. Tycker att det låter som en mysig morgon ja! =o)

    FLyga drake har jag också läst och det är som du säger, man tänker på den ibland. Det känns som om man lärt känna Afganistan fast man aldrig varit där. Det kändes så äkta allt han skrev.

    Kram och ha en härlig lördag

  3. Ingen mesig start på dagen precis och vilken klok tjur ha ha morgontrött kunde ha varit jag som låg där och drog mig.
    Tufft schema du har hela dagen, nöjet ligger väl i att det är ens eget, man jobbar för sig själv.
    Kram

  4. Tänkte på det att nästa höst när ni har slaktat kanske man kan få komma ner med husbilen och köpa lite lammkött. Då ska väl jag vara frisk igen och inte sån mes som jag är nu.
    Bara en tanke …

  5. Både frukost & 11-kaffe smakar riktigt gott med en sån start på dagen! 🙂

  6. Mie

    Låter som en sjusärdeles lördag!!

Kommentera

