Utmaning – sju sanningar

Har äntligen fått tummen ur och ska ta tag i utmaningen som jag fått både från Lilltrollet och Kaffe med drömmar. Sju saker om mig som kanske inte många vet:

  1. Har mycket bra självkänsla men extremt dåligt självförtroende – knepigt så det kan bli.
  2. Morgonpigg men behöver redbull eller kaffe för att hålla mig vaken efter klockan 21.00.
  3. Kontroll- och planeringsmänniska vilket driver familjen till vansinne ibland.
  4. Gillar att orientera – konstigt eftersom jag varken kan springa eller läsa karta. Åtminstone inte samtidigt.
  5. Älskar havregrynsgröt men kan även äta grillchips till frukost – tala inte om det för barnen bara.
  6. Har syjunta sen drygt 17 år tillsammans med några väninnor – inte ett enda stygn sytt men vi har pratat och ätit massor.
  7. Är en riktig fegis men gillar att utmana mig själv genom att t ex starta eget företag och ta Jägarexamen – dock inte samtidigt.
Många har redan haft denna utmaning så jag lämnar fältet fritt och låter vem som helst anta den.Berätta sju saker om dig själv, utmana sju och länka till deras blogg samt lämna ett meddelande i deras blogg att de har blivit utmanade.
4 kommentarer

Filed under Lantliv

4 responses to “Utmaning – sju sanningar

  1. Hrmf de där chipsen till frukost talar vi tyst om. Jag har tänkt att även jag ska sätta igång en ”syjunta” när jag blir frisk igen, sen ska gå på stickkafe och träffa likasinnade.
    Jag är nog tvärtom har bra självförtroende men ingen vidare självkänsla… jobbar på saken.
    Du är väl inte feg, en riktig tuffing i ko/fårhagen och med allt annat på en gård, där kan ingen mes leva. så det så.
    Hur är det med svärfar? Hoppas verkligen att han mår bättre.
    Kram

  2. Jenny

    Syjunta är jättekul – oavsett om man syr eller inte! 🙂

    Tack för dina uppmuntrande ord men visst är det konstigt att det är mycket lättare att se sina brister än eventuella tillgångar? Svärfar kan faktiskt prata igen och det är uppmuntrande så snart har vi nog honom hemma igen! 🙂

  3. lillatrollet

    Skönt att det är bättre med svärfar!
    Och håller med ”livsglimtar” vi behöver inte orda så mycket om chipsen 🙂

    Kramis

  4. Eva

    Kul läsning..vi har både orientering o havregrynsgröt gemensamt..och kanske att jag också är en fegis??! Är med i er härliga utlottning av lammskinn o hoppas på tur. Har nu ett inlägg på min blogg som till viss del handlar om ulliga, härliga produkter..Ha det gott // Eva med AngelPearls

Kommentera

