Chicken from hell

Hm – vad gör man med en höna som envisas med att ruva trots att hon saknar ägg? Sur och grinig ligger hon i redet och har nu med sitt ilskna humör lyckats köra ut de andra hönsen som alltså lägger sina ägg både här och där. Försvårar äggplockandet betydligt kan jag meddela. I snart tre veckor har vi lyft ut henne ett antal gånger om dagen men med samma envishet som en röd gris struttar hon surt in och lägger sig så fort vi vänder ryggen till. Svår i humöret är hon som sagt och tonåringarna som fått hjälpa till att lyfta ut henne då och då kallar henne Chicken from Hell eller Mördar-hönan. Det är inte lätt att vara höna – heller.

8 kommentarer

Filed under Djur & natur

8 responses to “Chicken from hell

  1. Ge henne några porslinsägg från Nordpost? Eller en enkelbiljett till Grytan, ett varmt och ombonat hotell för mördarhönor?

    *kram*

  2. Hihi – tror att hon hörde det där om Grytan för nu – kors i taket – är hon ute frivilligt för första gången på 3 veckor! 🙂

  3. Jag har också en sådan, så till slut la jag några ägg under henne. Och i fredags puppade det ut en liten söt kyckling, se min blogg! Kram

  4. Fast hon har inte varit så snäll med sina kycklingar hon fick sist så nu får hon vänta till våren när vi har mer tid att se till att de små överlever… 🙂

  5. jisses sådana hönor har vi flera stycken utav – griniga och låter för j-kliga …

  6. Dom kanske ska vara såna – hade jag ingen aaaning om… 😀

  7. Hejsan!
    Du har ett spännade liv ”Elf”, jag som håller på att övertala grannen att vi ska inreda hönshus i deras stall..haha…kan ju bli många roliga historier.
    Kramar från Piteå
    /Charina

  8. Tja vårt hönshus har varit hundgård tidigare men eftersom det inte finns några jakthundar längre så tyckte jag att hönsen kunde få flytta in i stället. Så se till att övertala grannen – höns är riktigt trevlig krabater! 😀

Kommentera

