Ny leksak

Tekniska prylar är kul särskilt när de är användbara och funkar. Den här skojiga manicken har jag just provkört med både A3 och A4-papper och det funkar alldeles ypperligt. Tanken är att kunna laminera t ex yngste sonens fantastiska målningar (hm – synd att han är totalt ointresserad av att måla) eller printade digitalbilder. Sen att det även går att fixa skyltar till el-staket samt mer hållbart affischeringsmaterial till butiken är bara ren bonus. Och dessutom var den var alldeles gratis på Quill – om man köpte 200 laminat förstås. Tänk det där begreppet gratis är oftast nåt helt annat än man tror särskilt när man får en faktura på 2 000 kr. Nåja – får väl erkänna att jag även köpte en del annat förutom den eminenta lamineringsmaskinen  och dessutom fraktfritt och med snabb leverans: beställde i går och det kom med posten levererat till dörren. Service kallar jag det – tack Quill & Fru Lantbrevbärare.

Sen har jag just pratat med en telefonförsäljare från Glocalnet men eftersom P står med huvudet i en bikupa så blev det lite svårt – jag vägrar nämligen att prata med dom om diverse avtal, abonnemang mm. Fast jag lovade säljaren (som faktiskt var riktigt trevlig) att skicka en polkagris till honom om han mailar sin adress. Vi får väl se om han törs. Och så passade jag på att tala om att här finns både nyslungad honung och fantastiska lammskinn…

Lamineringsmaskin

Lamineringsmaskin

2 kommentarer

Filed under Lantliv

2 responses to “Ny leksak

  1. Lamineringsmaskiner är toppen! Jag har haft min i två år nu och använder den till allt möjligt, senast till drinklistor för att de inte skulle blötas bort under kvällen.

  2. Faktiskt ett av mina bättre inköp. Dessutom behöver man knappt läsa instruktionsboken. Bara att plugga in och börja använda – me like! 🙂

Kommentera

