Ny dag – ny kunskap

I helgen har jag fått mail – massor av såna. Typ 6 000 stycken. Och nu har jag lärt mig ett nytt ord: Joe-jobs. Det är nämligen vad jag har råkat ut för dvs en idiot-spammare sätter min adress som avsändare och jag får alltså alla klagomål & studsande mail från diverse spamfilter. De kommer tydligen ofta i flock för nu har det lugnat sig. Har mailat Spray och deras mail-support eftersom det är den vägen de kommer in, tyvärr annars hade man kunnat tweaka filtren på vår hemdomän. Har inte fått nåt svar men tack och lov har strömmen minskat. Nu har jag ägnat två dagar åt att rensa fyllda diskar från skräpmail och vet du att du mailat mig de senaste dagarna – skicka gärna igen. Det kan ha försvunnit även vanliga mail i storstädningen. Har också passat på att byta mailklient från Outlook till Thunderbird för att enklare kunna filtrera & förhindra spam i fortsättningen. Redan nu ser det betydligt bättre ut – ta i trä.

Tack för hjälpen Ivar som är en klippa när det gäller datorrelaterade frågor (gärna Linux) och dessutom en trevlig prick som tränar judo och bygger altan. Han är också singel (åtminstone sist jag kollade) så är du tjej och på jakt efter en trevlig snubbe i sina bästa år med eget hus passa på!

2 kommentarer

Filed under Lantliv

2 responses to “Ny dag – ny kunskap

  1. tack för du har lagt undan katten! Usch, nu är det full rulle överallt så jag vet inte när jag kan komma till din affär! Annars får jag köpa den via din web-butik. Ha en bra tisdag!

  2. Det ska vara full fart – man får mer gjort då – tror jag ialla fall… 😀

Kommentera

