Butiken i dag

Idag har det varit en smyckesdag i butiken. Vissa dagar är ”skinndagar” när alla besökare är intresserade av skinn, ibland är det godis – blodsockret är lågt efter en lång dag ute och i dag var det alltså smycken. I konkurrens med pärlor, kedjor, blommor så blev storfavoriten idag: katten!

Halsband Cat

Halsband Cat

Dessutom har vi hunnit med att besöka Alboga Kvarn. Regnigt men trevligt och mycket gott hembakat bröd fick vi med oss. Och nu pysslar vi, minstingen och jag. Hela huset doftar lavendel för vi gör tvål. Tvålflingor, torkad lavendel och eterisk olja är allt som behövs för att tillverka egen tvål. Nu ligger den i formar för att stelna och sen ska här provtvättas.

5 kommentarer

Filed under Gårdsbutik

5 responses to “Butiken i dag

  1. Hej i regnet!
    Tvål gjorde dottern och jag för något år sedan och det var himla kul. Jag har nog någon kvar i lådan, lätt att glömma bort dem där de ligger.
    Nu är vi hemma igen, semestern är slut och jag tycker det var en evighet sedan vi var till er.
    Jag bara längtar ut med husbilen och väl där vill jag helst inte åka hem. Fast det är rätt skönt att vara hemma när det regnar för mycket ute, blir säkert tröttsamt att sitta i husbilen allt för länge.
    Men jag känner mig väldigt utvilad och har mått så himla bra av husbilen.
    Kram Maggan

  2. Välkommen hem – härligt att få känna sig utvilda! Det låter så mysigt med husbil så t o m vi har börjat titta lite grann på Blocket – vi får väl se…. 🙂

  3. Åhhh så fin katt! En sådan vill jag ha!!! Ska se om vi kan komma en sväng denna veckan och besöka din butik. Lägg gärna undan en katt till mig om du inte har så många!

  4. Har bara några kvar – lägger undan en för säkerhets skull! 🙂

  5. Hallå där …
    Du har en utmaning hos mig.
    Kram

Kommentera

