Effektivitet

Forfarande ”lediga” dvs vi har kluvit ved och nu ligger den äntligen på tork, tvättmaskinen har gått varm efter förra veckans orientering och snart är allt tvättat.  Nu pågår förberedelser för honungslungning: källaren är städad och honungsburkar och nya silar är beställda. Badar gör vi flera gånger om dagen i Bunnsjön – helst morgon och kväll eftersom det är mindre folk då. Kycklingar har vuxit till sig och trivs bra även om de fortfarande är lite tveksamma till att bege sig ut utanför hönsgården. Fåren är flyttade till ny hage med gott bete och gör inte mycket väsen av sig men lammen växer och frodas och njuter som vi av sommaren. Besök i butiken har vi varje dag bl a har många danska turister  hittat hit och nu har även den nya skylten kommit på plats så nu hoppas vi på ännu mer besök. Kanske får den nya skylten stå kvar till skillnad mot den förra.

Ny skylt

Ny skylt

4 kommentarer

Filed under Lantliv

4 responses to “Effektivitet

  1. CCC

    Full rulle hör jag! Tror allt jag får ta en tur till din butik en dag! Kram

  2. Jodå här är det full fart – sen blir det ett dopp och lite grillning framåt kvällskvisten. Du är så välkommen om du har vägarna förbi – lovar att bjuda på kaffe – eller kanske en kall öl… 😉

  3. Tack för trevlig kommentar på min blogg.

    Jag håller med om att ni bor väldigt väldigt vackert. Min mamma är uppvuxen i Örserum och min pappa i Ödeshög så jag har varit en del där i trakten kring Vättern!
    Ska bli spännande att få läsa mer om när ni slungar honung!
    Tittar snart in igen!

    hälsningar

    Monica

  4. Välkommen – jag kommer definitivt att titta in till dig igen! 🙂

Kommentera

